"Kto Ojczyźnie swej służy, sam sobie służy" - P. Skarga

07 czerwca 2017 21:11 | Aktualności

Zielona szkoła

W dniach 29.05.- 2.06.2017r. odbyła się zielona szkoła  w Domu Wczasów Dziecięcych w Porąbce, w której uczestniczyło 40 uczniów  z Zespołu Szkół z Rzeczniowa oraz 3 opiekunów: p. Beata Altenberg, p. Zbigniew Korycki   i  p. Agnieszka Prokop-Kubik. Po drodze zwiedziliśmy Muzeum  Zegarów w Jędrzejowie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zegary słoneczne  i przepiękny ogród wokół muzeum. Drugiego dnia wybraliśmy się do Bielska Białej do Wytwórni Filmów Animowanych, gdzie  z prawdziwą przyjemnością poznaliśmy proces tworzenia bajek, zobaczyliśmy ,,Reksia” oraz ,, Bolka   i Lolka”. Po obiedzie udaliśmy się  na górę Żar, pogoda była wymarzona na wspinaczkę. Podziwialiśmy piękne widoki i delektowaliśmy się górskim powietrzem. Po powrocie do miejsca noclegowego odbyły się zajęcia na świeżym powietrzu, każdy znalazł coś dla siebie: można było grać w piłkę, korzystać z placu zabaw czy wybrać się na spacer nad rzekę. Wieczorami również była świetna zabawa: bal przebierańców, konkurs piosenki, zabawa w teatr czy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza chłopców cieszyła się Szkółka Szybowcowa, gdzie dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy dotyczących możliwości tych samolotów. Podczas wyjazdu byliśmy też w Muzeum Miejskim w Żywcu, gdzie widzieliśmy salę dawnych  tortur, poznaliśmy  też kulturę ludową Żywiecczyzny, zobaczyliśmy też dawne zwierzęta. Pięć dni pobytu w Domu Wczasów Dziecięcych w Porąbce minęło bardzo szybko i musieliśmy wracać. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wadowice, pomodliliśmy się przy relikwiach św. Jana Pawła II. Ruszyliśmy w dalszą drogę, tuż za Krakowem zatrzymaliśmy się w MacDonaldzie na posiłek. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą drogę, kolejnym miejscem postoju była Nowa Słupia. Zmęczeni, ale wypoczęci i zadowoleni wróciliśmy do Rzeczniowa, gdzie czekali stęsknieni rodzice. Za rok znów gdzieś pojedziemy…